گاز نیتروژن
 
واردات خودرو
جدیدترین اخبار واردات خودرو،ثبت سفارش واردات خودرو،تعرفه واردات خودرو،قوانین واردات خودرو
 
 
سه شنبه 13 خرداد 1399برچسب:, :: 23:14 ::  نويسنده : manger

منبع : گاز نیتروژن

گاز نیتروژن

روش PSA( Pressure Swing Absorption) : در این روش هوای کاملا خشک و فشرده وارد فیلترهای مولکولار سیو با سطوح متخلخل می شود و از طرق اختلافی که در قطر مولکول ها وجود دارد جداسازی صورت می گیرد.

استفاده از گاز نیتروژن در نگهداری اجساد و سلولهای تناسلی ( اسپرم و تخمک )
یکی از معروفترین و پرکاربردترین ترکیبات گاز نیتروژن گاز هوای خشک و یا هوای فشرده Z-Air می باشد که از 20.5% گاز اکسیژن و 79.5% گاز نیتروژن تشکیل شده است.
گاز نیتروژن یا ازت کوچکترین عضو از گروه پانزدهم جدول تناوبی است که نماد آن N و عدد اتمی آن ۷ است. گاز نیتروژن معمولاً به صورت یک گاز غیر فلزی، دو اتمی، بی اثر، بی رنگ، بی مزه و بی بو است که ۷۸% جو زمین را در بر گرفته و عنصر اصلی در بافتهای زنده است.
اجزا تشکیل دهنده کپسول

بازرسی شیر کپسول یا کپسول گاز : شیر کپسولها از نظر وجود شیر فلکه و سلامت آن و همچنین میزان خوردگی رزوه های شیر و متناسب بودن نوع شیر و نوع گاز محتوی کپسول مورد بررسی قرار می گیرد.
از این کپسولها برای گازهای مایع شونده که فشار بالایی ندارند مثل هیدروکربن های سنگین ، دی اکسید کربن ، دی اکسید گوگرد و فریون ها استفاده می شود.
بدلیل بی اثر و خنثی بودن گاز نیتروژن "آنتونی لاوازیه" شیمیدان فرانسوی این گاز را ازت ( بدون زندگی ) نامید.
گاز نیتروژن بیشترین عنصر جو کره زمین از نظر حجم است. (۷۸٫۱ % حجمی) و برای اهداف صنعتی با عمل تقطیر هوای مایع بدست می‌آید. ترکیباتی که حاوی این عنصر هستند در فضای بیرونی نیز مشاهده شده اند.
اگر در یک محیط بسته درصد گاز نیتروژن از یک حد استانداری بالاتر رود باعث کندی در روند اکسیژن رسانی به فرد و در نهایت منجر به خفگی می گردد.

فشار ورودی رگولاتور گاز : فشار ورودی رگولاتور ارتباط مستقیم با فشار گاز درون سیلندر و یا گازی که در لوله های انتقال می باشد دارد بعنوان مثال برای گاز پر فشاری مثل هیدروژن فشار ورودی رگولاتورها معمولا تا 300 بار می باشد در حالی که برای گازی مثل پروپان یا استیلن که فشار چندانی ندارند فشار ورودی رگولاتورها معمولا 40 بار است.

رگولاتور گاز برای تنظیم فشار و کنترل انواع گازها مورد کاربرد قرار می گیرد و همچنین رگولاتور گاز وسیله ای است که با توجه به سیستم های مکانیکال داخلی می تواند فشار بالای گاز های ورودی را بگیرد و با فشارکمتر یا مورد نیاز مصرف کننده تحویل مشترک بدهد.
شایان ذکر است شرکت فاران صنعت تامین کننده رگولاتور گاز درااستار DRASTAR کره جنوبی می باشد که این رگولاتورها ( مانومتر ها ) قابلیت استفاده هم بصورت خطی و هم سر سیلندری را دارند.
یک دیگر از ترکیبات گاز نیتروژن ، آنیونهای نیتروژن ، آزیدین ها (N3-) هستند که خطی بوده و نسبت به گاز دی اکسید کربن ایزوالکتریک می باشند.
گاز نیتروژن بدلیل آرایش الکترونی لایه ی آخر، گازی بی اثر و خنثی است اما نیتروژن موجود در آب و خاک و همچنین بخارات متساعد شده از اکسیدهای نیتروژن در محیط زیست به نیترات و نیتریت تبدیل می شود که با هموگلوبین خون واکنش داده و باعث کاهش توانائی خون در انتقال اکسیژن ، کاهش عملکرد غده تیروئید و کمبود ویتامین A می گردد.

استفاده از گاز آرگون در ساخت پنجره های دو جداره

گاز آرگون دارای وزن اتمی 39.948 gr/mol است.
یکی از معروفترین و پرکاربردترین ترکیبات گاز آرگون مخلوط گاز آرگون و گاز متان است که با نام تجاری پی 10 ( گاز P10 ) شناخته شده و به فروش می رسد .
غلظت گاز آرگون موجود در پوسته زمین و آب دریا به ترتیب ۱٫۲ و ۰٫۴۵ جزء در میلیون است
منبع : گاز نیتروژن

در کار با نیتروژن مایع بدلیل نقطه ی جوش فوق العاده پایین گاز نیتروژن و سرمایش وحشتناکی که از تغییر فاز نیتروژن از مایع به گاز ایجاد می شود می بایست دقت و احتیاط لازم را به کار برد و از دستکش و عینک مخصوص استفاده کرد.
آمونیاک نسبت به آب ترکیب ساده تری است و در حالت محلول یون های آمونیوم (NH4+) را تشکیل می دهد. آمونیاک مایع کمی آمفیتریک می باشد و آمونیاک و یون های آمینه را که هردو نمک آمیدها و نیتریدها هستند، بوجود می آورد.

گاز R410a با برند های اروپائی ،آمریکائی،هندی و چینی در بازار موجود است .

گاز R410a از 50% گاز R125 ( پنتا فلوئورو اتان ) و 50% گاز R32 ( دی فلوئورو متان ) تشکیل شده است .
گاز R410a جزء گازهای Blend یا مخلوط می باشد که از ترکیب شدن دو گاز دیگر تهیه شده است .
گاز R410a با برند های اروپائی ،آمریکائی،هندی و چینی در بازار موجود است .
آمین ها ترکیبات جانشین آمونیاک می باشند .
روش غشایی با تکنولوژی الیاف نانو MEMBRAIN : در این روش جداسازی به کمک تکنولوژی نانو صورت می گیرد که بسیار هزینه بر بوده و از نظر اقتصادی مرقون به صرفه نمی باشد.
نکته حائز اهمیت و فوق العاده مهم این است اگر اپراتور دقت لازم را به عمل نیاورد مثلا بخواهد رگولاتور گاز آتشزایی مثل هیدروژن را برای کپسول گاز اکسنده ای مثل اکسیژن تست کند ممکن است خطرات جبران ناپذیری حادث شود.
لذا قابلیت تحمل فشار بالا را ندارند و مخصوص گاز هایی با فشار پائین مثل گاز سولفور دی اکسید ، گاز پروپان ، گاز دی اکسید کربن ، گاز استیلن ، گاز های سردکننده و .... می باشند.

در هنگام معاوضه سیلندری تیم فنی شرکت فاران صنعت سیلندر خالی مشتری را بررسی می نماید و بسته به سال ساخت آن سیلندر هلیوم پر معادل سیلندر خریدار ارائه می گردد.

لذا رگولاتور های این دو گاز در صورتیکه حتی هر دو ولو هم از نظر ظاهری مشابه یکدیگر باشند ( هر دو روپیچ (male) و یا هر دو توپیچ (female) ) بدلیل تفاوت در چپگرد و راستگرد بودن قابل جایگزینی نمی باشند.
هرجا سخن از گاز های آزمایشگاهی ، خالص ، استاندارد ، صنعتی ، سرد کننده و تجهیزات گازی باشد نام فاران صنعت می درخشد.
سیلندر گاز یا کپسول گاز بدون درز که مخصوص گازهای فشار بالا می باشند از یک فلز یکپارچه تشکیل شده اند.
لذا قابلیت تحمل فشار بالا را دارند و مخصوص گازهای پر فشار مثل گاز آرگون، گاز نیتروزن ، گاز اکسیژن ، گاز هلیوم ، گاز هیدروژن ، گاز متان ، گاز کربن مونوکسید و .... می باشند.
گاز نیتروژن معمولا در سیلندرهای 2،5،10،20،40 و 50 لیتری و فشار 150 تا 200 بار به فروش می رسد.
سیلندرهای گاز نیتروژن به رنگ بدنه طوسی و گلوئی مشکی می باشد.
سیلندر گاز نیتروژن بدلیل خنثی و بی اثر بودن دارای شیر راست گرد می باشد .
نیتروژن -۱۴در اثر عمل همجوشی هسته‌ای در ستارگان، تولید می‌گردد. گاز نیتروژن از ترکیبات عمده ضایعات حیوانی ( مانند چلغوز، فضله ی مرغان و پرندگان یا کود ) بوده و معمولاً به صورت اوره، اسید اوریک و ترکیباتی از محصولات نیتروژنی یافت می‌شود.
سیلندرهای گاز نیتروژن به رنگ بدنه طوسی و گلوئی مشکی می باشد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک راهنمای خرید ضدآفتاب + نکات استفاده از ضدآفتاب در تابستان و زمستان شارژر دستی تلفن همراه بهترین سایت خرید نهال بادام در ایران چه نام دارد ؟ رگال لباس ابزاری کاربردی برای نظم بخشی به لباس ها ازدواج بین المللی در ترکیه پوشش تکمیلی نوسان دیه در بیمه شخص ثالث ملت قیمت و خرید گردو بافت سقف مناسب برای ویلا دکتر سعید قریشی، متخصص ارتودنسی، رتبه اول بورد تخصصی ایران مدت زمان ارتودنسی دندان و هزینه ارتودنسی دندان نقاشی ساختمان یک ایده ساده برای تغییر دکوراسیون معرفی سیستم گرمایش از کف تهران بهترین و نزدیک‌ترین تعمیرکار پکیج بهترین سرویسکار پکیج بهترین سرویسکار پکیج ارتودنسی نامرئی چیست؟
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود فايل هاي آموزشي و آدرس postcd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: